Конспект уроку з геометрії (8 клас)
Тема: Трапеція. Середня лінія трикутника, середня
лінія трапеції. (слайд 1)
Мета: систематизувати і узагальнити знання по темі: «Трапеція. Середня лінія трикутника, середня лінія трапеції.» Формувати вміння учнів застосовувати здобуті знання на практиці та показати практичне застосування геометрії в повсякденному житті; формувати просторове уявлення,розвивати логічне мислення. Виховувати наполегливість у навчальній праці та інтерес до геометрії. (слайд 2)
Девіз уроку:(слайд 3)
Мало мати хороший розум,
головне – добре його застосовувати
Рене Декарт
Слайд 4
Слайд 4
Хід уроку
І.
Організаційний етап
ІІ. Мотивація
навчальної діяльності, повідомлення теми, мети і завдань уроку
На
попередніх уроках ми вивчили види
трапецій та їх властивості, середню лінію трикутника і середню лінію трапеції;
навчилися використовувати вивчений матеріал при розв’язуванні задач.
Чи виникли
у Вас проблеми при виконанні домашнього завдання.
У
правильності виконання я переконаюся перевіривши ваші зошити , які ми зберемо в кінці уроку.
Мета сьогоднішнього уроку –
повторити, узагальнити та систематизувати ці знання, показати
їх практичне застосування в
повсякденному житті
ІІІ. Актуалізація
опорних знань
Закінчити
речення: бліц опитування (слайд 5)
Чотирикутник, у якого дві протилежні сторони паралельні,а дві інші не
паралельні називають …..
Трапеція називається рівнобічною…Чотирикутник, у якого дві протилежні сторони паралельні,а дві інші не
паралельні називають …..
Перпендикуляр проведений з точки однієї основи до прямої, що містить їншу основу, називається….
Сума двох сусідніх кутів прилеглих до бічної сторони дорівнює…
Якщо в трапеції діагоналі рівні ….
Трапеція називається прямокутною, якщо …
В рівнобічній трапеції кути ….
Якщо трапеція рівнобічна , то діагоналі …
Трапеція ,у якої діагональ є бісектрисою гострого кута має бічну….
Трапеція ,у якої діагональ є бісектрисою тупого кута має бічну ….
Відрізок, який з’єднує середини бічних сторін трапеції…
Відрізок, який з’єднує середини двох сторін трикутника …
Якщо всі середні лінії трикутника рівні,то трикутник …
Середня лінія трапеції паралельна основам трапеції і дорівнює …
IV. Розв’язування задач за готовими малюнками
А) Усно
(Слайд
6-15)
Б)
письмово (Слайд 16- 21)
V. Практичне застосування
Вчитель.
Ми з вами вивчаємо геометрію уже другий рік.
Але завжди виникає питання: А чи знадобляться мені ці знання у моєму житті?
А чи можна на практиці виміряти потрібні відстані,не вимірюючи їх безпосередньо,а використовуючи тільки знання з геометрії?
Для цього давайте поглянемо на наступний слайд. (Слайд 22,23)
Але завжди виникає питання: А чи знадобляться мені ці знання у моєму житті?
А чи можна на практиці виміряти потрібні відстані,не вимірюючи їх безпосередньо,а використовуючи тільки знання з геометрії?
Для цього давайте поглянемо на наступний слайд. (Слайд 22,23)
Ця
задачею-проектом працювала Мантошко Христина.
На мал.
зображено заболочене місце. Добудуємо прямі ОР, ОF та РF, що
виходять з довільної точки О.
1.Виміряємо
ОР,ОF,знайти середини цих відрізків,виміряти
довжину середньої лінії трикутника РОF
2.Обчислити
відстань між пунктами Р та F,як основу трикутника використовуючи властивість
середньої лінії.
3.Виміряти
відстані РМ і NF. Протяжність заболоченого місця обчислити за формулою МN=PF-(PM+NF).
Ще одну задачу практичного змісту досліджував ЧАБАН Василь.

А умова задачі така:Над
входом у школу є навіс. Згодом виникла потреба поставити підпори до середини
навісу Як, не вимірюючи, знайти довжину підпори (відрізка EF), якщо
відповідні краї навісу віддалені від поверхні землі на 2,5 м і 3,5 м ? Подумайте, поміркуйте
і зробіть геометричний малюнок до цієї задачі так, щоб за готовим кресленням ми
могли розв’язати задач
1.Учні пояснюють, чому саме такий малюнок(чому
треба зобразити прямокутну трапецію,чому FE – середня лінія).
2.Обчислюють довжину підпори FE, як довжину середньої лінії трапеції.
FE = (2,5+3,5)/2.
Відповідь: довжина підпори 3 метри
Вчитель:
задачі, які підготували нам учні підтверджують,що знання здобуті на уроках
геометрії мають практичне застосування. І тому девіз нашого уроку вибраний не
випадково.
VІ. Історична
довідка
Рене Декарт
— математик (засновник аналітичної геометрії), фізик, філософ.
Народився
Рене Декарт 31 березня 1596 в французькому місті Лае в сім’ї з дворянським
корінням. Рене Декарт після смерті матері виховувався бабусею. Навчався у
коледжі Ла Флеш, де отримував релігійну освіту. У 1618 році почав вивчати
юридичні питання і займатися математикою. У 1617 році вступив в голландську
армію. Разом з німецькою армією виступав в битві за Прагу. У 1629 році переїхав
до Нідерландів.
Для
продовження занять математикою Декарт повернувся до Парижа, але столичне життя
знову швидко набридло йому. Він продав маєток, який отримав від батька і
переїхав до самотнього сільського будинку в Голландії. У ті часи багато часу
приділяє науці. У 1637 році була надрукована праця Декарта «Міркування про
метод». Слідом вийшли роботи: «Роздуми про першу філософію», «Начала
філософії». Багато років праці Декарта не визнавалися. Декарт захворів на
запалення легень і помер 11 лютого 1650 року.
У математиці
Декарт запровадив Декартову систему координат, дав поняття змінної величини і
функції, ввів багато алгебраїчних позначень.Також вчений розглядав символіку
Вієта, многочлени, рішення алгебраїчних рівнянь.
VІІ. Підсумок уроку
Міні-тест
ВАРІАНТ
1
- Один з кутів рівнобічної трапеції дорівнює 30º. Знайти невідомі кути трапеції.
А) 60º; 120º; 120º
|
Б) 30º; 150º; 150º
|
В) 150º; 140º; 40º
|
Г) 60º; 60º; 30º
|
Д) інша відповідь
|
А) 5º; 40º
|
Б) 10º; 80º
|
В) 20º; 160º
|
Г) 10º; 80º
|
Д) інша відповідь
|
- Основи трапеціі 5 см та 9 см. Знайти середню лінію трапеції.
А)
|
Б)
|
В)
|
Г)
|
Д) інша відповідь
|
А)
|
Б)
|
В)
|
Г)
|
Д) інша відповідь
|
- Яке з тверджень правильне?
А) діагоналі рівнобічної трапеції
є бісектрисами її кутів
|
Б) діагоналі рівнобічної трапеції
перпендикулярні
|
В) діагоналі рівнобічної
трапеції в точці перетину діляться пополам
|
Г) діагоналі рівнобічної трапеції
в точці перетину діляться пополам
|
Д) діагоналі рівнобічної трапеції
рівні
|
А)
|
Б)
|
В)
|
Г)
|
Д) інша відповідь
|
- Кути при основі трапеції дорівнюють 40º и 70º. Знайдіть невідомі кути трапеції.
А) 50º; 20º
|
Б) 140º; 110º
|
В) 40º; 70º
|
Г) 120º; 150º
|
Д) інша відповідь
|
А) 118º; 162º
|
Б) 36º; 144º
|
В) 45º; 135º
|
Г) 30º; 90º
|
Д) інша відповідь
|
А)
|
Б)
|
В)
|
Г)
|
Д) інша відповідь
|
А)
|
Б)
|
В)
|
Г)
|
Д)інша відповідь
|
- Яке з тверджень правльне?
А) Якщо кути при основі трапеції
рівні, то трапеція прямокутна
|
Б) Якщо кути при основі трапеції
рівні, то трапеція рівнобічна
|
В) Якщо кути при основі трапеції
рівні, то трапеція є паралелограмом
|
Г) Якщо кути при основі трапеції
рівні, то трапеція може мати рівні основи
|
Д) Якщо кути при основі трапеції
рівні, то її діагоналі перпендикулярні.
|
А)
|
Б)
|
В)
|
Г)
|
Д) інша відповідь
|
Варіант 1
|
Варіант 2
|
1. Б
|
1. Б
|
2. В
|
2. В
|
3. А
|
|
4. А
|
4. Б
|
5. Д
|
5. Б
|
6. Б
|
6. Б
|
Скласти трапецію з:а) чотирьох прямокутних трикутників;б) із трьох прямокутних трикутників;в) із двох прямокутних трикутників.
Урок – гра
«Математичний
двобій»
Тема уроку:
«Квадратні рівняння»
(8 клас )
Тема уроку: «Квадратні рівняння»
Мета
уроку: Узагальнити і систематизувати знання учнів
про квадратні рівняння, розвивати творче та логічне мислення учнів,формувати
зацікавленість у результатах роботи,
вчити цінувати думку та працю інших, вчити етиці та культурі
спілкування, розвивати здібності учнів та їх інтерес до математики.
Тип уроку: Урок
– гра «Математичний двобій».
Обладнання: Картки з задачами.
Підготовка до двобою
За тиждень до двобою вчитель
оголошує тему двобою і конкретну програму, обговорює з учнями саму ідею
математичного двобою, розробляє його програму та правила гри в загальному
вигляді, формує команди.
Членам кожної команди можна і
потрібно спільно готуватися до гри. Увесь цей час вчитель допомагає учням,
проводить для них групові та індивідуальні консультації.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
Вчитель повідомляє
тему та мету уроку та форму його проведення, оголошує програму математичного
двобою, нагадує правила гри, знайомить з капітанами команд, представляє журі.
(В журі вибираються 2 учні, які
мають гарні знання з алгебри по даній темі.)
Програма двобою
1. Бліц-тур.
2. Двобій між учасниками команд.
3. Двобій капітанів.
У математичному двобої приймають участь
дві команди добре підготовлених учнів.
Математичний двобій – це серйозна гра,
у якій перемагає дійсно сильніший колектив,
для якого складовою успіху є робота кожного учасника.
ІІ. Організація математичного двобою
1.
Бліц-тур.
Кожна
команда по черзі відповідає на запитання. За правильну відповідь на кожне
питання команді нараховується 1 бал, за неправильну - 0 балів. Рахунок гри веде журі.
Запитання до команд:
- Яке рівняння називаються квадратними?
- Який вираз називають дискримінантом квадратного рівняння?
- Скільки коренів має квадратне рівняння, якщо D>0?
- Назвати формули двох коренів квадратного рівняння?
- Скільки коренів має квадратне рівняння, якщо D=0?
- Назвати формулу одного кореня квадратного рівняння?
- Скільки коренів має квадратне рівняння, якщо D<0?
- Яке квадратне рівняння називається зведеним?
- Сформулювати теорему Вієта?
- Сформулювати обернену теорему Вієта?
- Знайти усно корені рівняння за теоремою Вієта:
а) x2-6x-8=0;
б) x2+10x+21=0;
в) y2-15y+44=0;
г) z2-8z-48=0.
12. Знайти коефіцієнти квадратного рівняння x2+px+q=0, яке
має корені:
7; 10;
-2; -8.
7; 10;
-2; -8.
13. Один з
коренів рівняння
x2+14x+ c=0 дорівнює7.Знайти
другий корінь і число с.
14. Різниця коренів рівняння x2-12x+q=0 дорівнює
2.
Знайти q.
2. Двобій між
учасниками команд.
По одному учаснику з кожної команди виходять до дошки. Кожен учень по черзі
вибирає на столі журі рівняння, яке розв’язує на дошці. Та команда , учасник
якої розв’яже рівняння першим отримує 2
бали, інша -1 бал, якщо рівняння розв’язано неправильно - о балів.
Інші учасники з кожної команди по
черзі на столі журі вибирають задачі, які розв’язують разом з
членами команди. Команда, яка перша розв’яже задачу отримує 5 балів, друга – 4
бали, якщо задача розв’язана неправильно
- 0 балів.
Журі має право знімати бали за неточності, за грубі помилки, а особливо за
підказки та за порушення дисципліни.
Завдання:
- Знайти корені рівняння:
2x2-5x+2=0; 7x2+7x+5=0;
5x2=9x+2; 3p2+3=10p;
(p+4)2=3p+40
; (x-3)2 =2(x+1) ;
4-9(x-3)2
=0 ; 9-25(x-2)2=0
(x+2)2+(x-3)2=13; (3x-5)2-(2x+1)2=24;
2. Розв’язати задачі за допомогою рівняння:
А) Щоб ліквідувати запізнення на 1 год.,
поїзд на перегоні 720 км збільшив швидкість, з якою мав їхати за розкладом, на 10км/год. Яка швидкість поїзда за
розкладом?
Б) Два робітники виконали роботу за 12
днів. За скільки днів виконає роботу кожний робітник, якщо одному з них для
виконання всієї роботи потрібно на 10 днів більше, ніж другому?
В) Катер, швидкість якого в стоячій воді 20 км/год.,
пройшов шлях проти течії 36 км і 22км за
течією, витративши на весь шлях 3год. Знайти швидкість течії річки?
Г) З двох міст, відстань між якими720км,
вийшли назустріч один одному два поїзди і зустрілись на середині шляху. Другий
поїзд вийшов на 1 год. пізніше від першого з швидкістю на 4 км/год. більшою від
швидкості першого поїзда. Яка швидкість кожного поїзда?
3. Двобій капітанів.
Капітани
обох команд підходять до столу журі і вибирають по черзі карточки із завданнями.
За правильне виконання завдання кожній команді нараховується по 10 балів.
Завдання:
1. Розділившись
на дві зграї
Забавлялись мавпи в гаї.
Одна восьма їх в квадраті
Танцювали вельми раді.
А дванадцять на деревах
Підняли веселий регіт,
Що навколо аж гуло.
Скільки їх всього було?
Забавлялись мавпи в гаї.
Одна восьма їх в квадраті
Танцювали вельми раді.
А дванадцять на деревах
Підняли веселий регіт,
Що навколо аж гуло.
Скільки їх всього було?
2. На
вишні заквітчаній кілька гілок
На них сіли порівну двісті бджілок.
Коли б на п’ять менше гілок розцвіло,
На кожній би бджіл на дві більше було б.
Тож скільки гілок на цій вишеньці гожій,
І скільки бджілок працювало на кожній?
.ІV. Підсумок двобою.
Журі
підводить остаточні підсумки, враховуючи результати бліц - турніру, двобою команд та двобою капітанів. Перевіряє
завдання виконані письмово, підраховує одержані бали. Визначає команду, яка
перемогла у двобої.
V.
Підсумок уроку.
Вчитель
підсумовує результати гри, вказує на допущені помилки та неточності при
розв’язуванні задач та рівнянь. Вказує
на культуру спілкування, математичне мовлення, на лаконічність та ясність
відповідей учнів. Виставляє оцінки журі, капітанам команд, а також учасникам
команд відповідно до участі кожного у
математичному двобої
Математика, 5 клас
Тема уроку: Відсотки. Розв’язування задач на
знаходження відсотків від числа.
Мета і
завдання уроку: Закріпити знання учнів про
відсотки. Показати застосування набутих знань у практичній діяльності при розв’язуванні задач на
відсотки. Тренувати вміння працювати у парі з однокласниками. Розвивати
інтелектуальні та творчі здібності дітей, культуру математичного мовлення,
вміння зрозуміло виразити свою думку, робити висновки. Виховувати інтерес до
знань, самостійність, взаємоповагу, культуру математичних записів.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу, урок – подорож.
Обладнання: таблиця “Відсотки”, схема до задачі, сходинки для усного
рахунку, малюнки космічних кораблів, фотографії Ю.Гагаріна, Л.Каденюка, комп’ютер, слайди.
Девіз уроку: “Міркуй точно, відповідай чітко,
записуй правильно та швидко”
Хід уроку
І.
Організаційна частина
Пролунав дзвінок,
Починаймо наш урок!
На уроці
математики до нас завітали гості.
Дружно, діти повертаймось
І з гостями привітаймось!
-Наш девіз?
ІІ Мотивація пізнавальної діяльності.
Вчитель: - Яка завтра дата? (12 квітня)
Саме 12
квітня відзначається День космонавтики. А чи знаєте ви, хто був першим космонавтом світу. (Слайд портрет Ю.Гагаріна). 12 квітня 1961 року перший землянин
відкрив шлях у Космос.
- Назвіть
першого космонавта України. (Слайд
портрет Л.Каденюка). Леонід Каденюк
у 1997 році з космодрому на мисі Канаверал, що у штаті Флорида (США), на
космічному кораблі «ШАТЛ» стартував у
Космос у складі українсько-американського екіпажу.
- Весь час людей
манить до себе Космос. Цікавлять таємниці світил, планет, сузір’їв. Все це таке загадкове… І декому із вас теж хочеться
полинути в Космос. Тож давайте на сьогоднішньому уроці й вирушимо в уявну
подорож космічним простором, можливо вам посміхнеться щастя відкрити свою
зірочку на небосхилі. А щоб досягти цієї мети, треба бути уважними, кмітливими,
зосередженими.
Полетимо! Усі,
рушаймо!
У кораблі мерщій
сідаймо!
Сміливі, руки
підніміть!
Завдання швидко розв’яжіть.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Усний рахунок “Хто швидше сяде у ракету?”.
Х
100 : 100
12
|
||||||
0,75
|
124,3
|
|||||
2,123
|
18,2
|
|||||
0,5
|
2
|
|||||
2. “Усна лічба”
із взаємоперевіркою
Робота в зошитах (таблиця
з числами і відповідями). Спочатку показуються лише числа і ставиться завдання.
- Поділити на 10 і запиши відповіді у перший стовпчик.
- Помножити на 10 і запиши відповіді у другий стовпчик.
45,321; 0,15; 183; 23,5
- Тепер обміняйтеся зошитами і на полях поставте олівцем допущені помилки вашим напарником.
3. Оголошення теми і мети уроку.
Знати:
- Що означає 1%.
- Правило знаходження відсотків від числа.
Вміти:
- Записувати відсотки у вигляді числа.
- Записувати число у вигляді відсотків.
- Знаходити відсотки від числа.
- Розв’язувати задачі на знаходження відсотків від числа.
4. Станція «Готовність
номер один»
- Ми почали вивчати відсотки. Що таке відсоток? (Це сота частина числа).
- Для того, щоб почався зворотній відлік часу до старту ракети потрібно виконати завдання.
- Як виразити числа у відсотках? (Досить це число помножити на 100 і поставити знак %)
- Назви числа у відсотках і отримай зірку.
0,15
|
0,05
|
0,5
|
2
|
- Як виразити відсотки у вигляді десяткового дробу? (Досить число відсотків поділити на 100)
- Вирази відсотки у вигляді десяткового дробу. ( За правильну відповідь зірочка)
7%
|
70%
|
25%
|
300%
|
5. Станція “Старт”
- Щоб ми змогли полинути в Космос, нам потрібно виконати ще одне завдання:
- Знайди відсоток площі квадрата і розшифруй слово. (Завдання виконується в парах і називаються відсотки. Вчитель записує відповіді на дошці. Кожній парі учнів окрема буква.)
9%
|
8%
|
9,5%
|
4%
|
6%
|
П
|
О
|
Л
|
І
|
Т
|
- Отже, наш політ розпочинається.
6. Станція «Юпітер»
- Спочатку відвідаємо найбільшу планету Сонячної системи –
«Юпітер». Щоб там не сталося різних
пригод нам потрібно розв’язати завдання на повторення.
- Як знайти відсотки від числа? (Потрібно число поділити на 100 і одержаний результат помножити на дані відсотки)
Робота в зошитах і
біля дошки
Знайти: 1) 10% від 25 м 2) 145% від 2 км 3) 20% від 1,2 ц
Розв’язування:
- 25: 100 х 10=2,5(м)
- 2: 100 х 145= 2,9(км)
- 1,2 : 100 х 20 = 0,24 (ц)
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Станція «Проблемна»
Задача. Інопланетяни передали землянам у дарунок 200 комплектів
космічного одягу. 5% якого були дитячими. Скількох дітей можна відправити до
них в гості .
- Сьогодні ми будемо вчитися розв’язувати такі задачі на відсотки. Розв’яжемо цю задачу.
2. Пояснення вчителя.
– Відомо, що все число або вся величина становить 100%. Отже, в задачах на
відсотки завжди буде відомо одне число (100%), хоч і не буде названо. Запишемо короткий запис до задачі:
200 к. – 100%
? к. – 5 %
- Знайдемо кількість комплектів, що становить 1%.
- Так як 1% становить 2 комплекти, то 5% у 5 раз більше, тобто
- Отже, 10 дітей можна буде одягнути і відправити в гості на іншу планету.
- Який вираз можна скласти до цієї задачі? Складіть самостійно.
200 : 100 х 5 = 10 (к.)
- Таким виразом ми знаходили відсотки від числа.
V. Усвідомлення нового матеріалу.
1.
Станція «Марс»
- Повертаймося додому й зупинимось на планеті Сонячної системи Марс. Він наш сусід і за розміром майже удвічі менший за Землю. Ще цю планету називають червоною. Щоб наша ракета не зазнала пошкоджень потрібно розв’язати задачу. Тут виходять наші астронавти і проводять математичні дослідження.
Робота з
підручником. Задача № 1033.
- Прочитайте задачу.
- Яка вага всього сплаву? (300 кг) Скільки це відсотків? (100%)
- Всі ракети виготовляються із різних сплавів. Який метал входить до нашого сплаву? (Мідь)
- Що відомо про мідь?
- Запишіть короткий запис задачі.
Робота в
зошитах і біля дошки.
360 кг – 100 %
? кг
– 5 %
- Розв’яжіть задачу виразом самостійно. 360 : 100 х 8 = 28,8 (кг)
2. Станція “Спортивна” ( Фізкультхвилинка)
- Космонавти повинні бути здоровими, сильними, сміливими, вміти долати труднощі. Вони багато займаються спортом.
Одягаємо скафандр.
Одягаємо шолом.
Підтягуємо пояси.
Заводимо двигуни.
Невагомість.
VІ. Закріплення
вивченого матеріалу.
1. Станція «
Земля»
- Що це за явище,
коли говорять “упала зірка”? (Це
падає метеорит)
- Метеорит – це космічне тіло. Трапляється, що метеорити
падають на Землю, а частіше вони розпиляються під час падіння і до Землі не
долітають. Інопланетяни повідомляють, що поблизу пролітає метеорит. Щоб не
сталося зіткнення з нашим кораблем вам слід виконати завдання, які спустилися
до кожного із вас разом з парашутом. Хто
першим справиться із завданням отримає малюнок метеорита або супутника.
Робота в парах.
Диференційовані завдання.
І
варіант. Задача № 1031 (для
учнів, що мають початковий рівень знань)
Розв’яжи задачу
за коротким записом:
420га – 100%
? га –
16%
Відповідь: 420 : 100 х 16 = 67,2
(га)
ІІ варіант. Задача № 1035 (для учнів з високим та достатнім рівнем знань)
І день –
46 % від 125 кг
ІІ день - ? Відповідь:
І спосіб 1) 100% - 46% = 54%
2) 125 : 100 х 54 = 67,5(кг)
ІІ спосіб 1) 125 : 100 х 46 = 57,5(кг)
2)125 – 57,5 = 67,5 (кг)
2. Станція “Творчість”
- Складіть задачу за малюнком .
20 %
|
?
|
всього 240
VІІ. Геометричний
матеріал.
Станція «Плутон»
- Найхолодніша планета Плутон, бо вона найдальше розміщена від Сонця. Тому там зможуть працювати лише такі роботи. (Малюнок робота складений із геометричних фігур). Розгляньте і скажіть з яких геометричних фігур вони складаються.
- Як знайти площу прямокутника? ( S = а в)
- Які одиниці вимірювання площі знаєте?
Задача (усно)
Довжина прямокутника 80 см, його ширина становить 50 % від довжини. Знайти
площу прямокутника.
- 80 : 100 х 50 = 40(см) – ширина
- S = 80 х 40 = 3200 (см 2)
VІІІ. Підсумок уроку.
1. Релаксація.
- Ось і закінчилась наша уявна подорож в Космос. Зараз кожен з вас подумає над питанням: «Що із сьогоднішнього уроку я знаю, вмію, ціную»?
Знаю:
- Що означає 1%.
- Правило знаходження відсотків від числа.
Вмію:
- Записувати відсотки у вигляді числа.
- Записувати число у вигляді відсотків.
- Знаходити відсотки від числа.
- Розв’язувати задачі на знаходження відсотків від числа.
Ціную:
- Час на уроці.
- Думку товаришів та власну думку.
- Набуті знання та інформацію.
Вчитель:
- Що цікавого дізналися з історії космонавтики?
- Як же знайти відсотки від числа?
2.
Задача-жарт
В магазині розпродаж товарів зимового одягу. В рекламі сказано:
- Знижка цін на 120%.
- Знижка цін на 100%.
- Знижка цін на 50 %.
Які з цих висловлювань можуть бути правдивими?
ІХ. Виставлення оцінок та їх мотивація. Оформлення уявного неба одержаними зірочками,
метеоритами та супутниками.
УРОК З МАТЕМАТИКИ ДЛЯ 6 КЛАСУ
Тема: Розв’язування вправ на виконання додавання і віднімання
раціональних чисел
раціональних чисел
Урок-подорож
МЕТА:
- удосконалити вміння учнів додавати, віднімати та порівнювати раціональні числа;
- розвивати логічне мислення і обчислювальні навички;
- формувати культуру математичних записів та мови;
- виховувати позитивне ставлення до навчання,
- упевненість у своїх силах
ТИП: удосконалення вмінь і навичок
ОБЛАДНАННЯ: картки з завданнями, три варіанти самостійної роботи, літери слова УРОК, вислови вчених
ПЛАН УРОКУ
І. Організаційний
момент. 1 хв.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. 2
хв.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Аукціон розпродажу путівок – перевірка
домашнього завдання. 3 хв.
домашнього завдання. 3 хв.
2. Фронтальне опитування:
методичний
прийом «Вірю – не вірю». 2 хв.
прийом «Вірю – не вірю». 2 хв.
ІV. Оперування
знаннями.
1. Галявина усної
лічби: дидактична гра
«Математичний телефон» 3 хв.
«Математичний телефон» 3 хв.
2. Долина «Наукова» 24 хв.
3. Поле «Спортивне» 1
хв.
V. Контроль засвоєння знань.
Узлісся «Кмітливе»
Узлісся «Кмітливе»
Самостійна робота.
(тести з відкритою формою відповідей) 5 хв.
(тести з відкритою формою відповідей) 5 хв.
VІ. Домашнє завдання. 1 хв.
VІІ. Оцінювання учнів 1хв.
VІІІ. Підсумки уроку 2
хв.
ХІД УРОКУ
І. - Доброго ранку, друзі мої! Сідайте, будь ласка.
- Розпочинаємо наш урок.
- Слово урок… Таке звичне для нас, але дуже вагоме. Скільки слів можна утворити з його літер. І всі ці слова потрібні нам будуть для успішної роботи на уроці.
- Слово урок… Таке звичне для нас, але дуже вагоме. Скільки слів можна утворити з його літер. І всі ці слова потрібні нам будуть для успішної роботи на уроці.
Інтерактивний Метод – «Мікрофон»
- Складемо невеличкий словничок.
Наприклад, усмішка, увага, успіх. Продовжте.
У – успіх, увага
Р – радість, робота
О – обдарованість, організованість
К – кмітливість, колективізм
Сподіваюсь, що на уроці на нас чекає
успіх.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
За якою темою ми працювали на останніх уроках?
За якою темою ми працювали на останніх уроках?
- Так, додавання і віднімання раціональних чисел.
- Сьогодні ми продовжимо вдосконалювати вміння додавати і віднімати раціональні числа.
- Відкрийте, будь ласка, зошити, запишіть число
П’ятнадцяте лютого Класна робота
- Зверніть увагу на написання числівника п’ятнадцять. Пишемо з апострофом.
Минуле і майбутнє… Таємниці
історії великих відкриттів і сучасні досягнення науки. Різні області
застосування знань… Усе хочеться побачити і про все довідатися. А найкращій
спосіб пізнання – це подорож.
Сьогодні ми з вами
відправляємось у захоплюючу подорож до країни Раціональних Чисел, де ми
поринемо у хвилі цікавих задач під вітрилами
невирішених проблем.
Але, щоб взяти участь у
подорожі, слід придбати путівки, вартість яких виражається не грішми. А чим? Ви
дізнаєтесь відгадавши загадку.
На базарі їх не купиш,
На
дорозі не знайдеш,
Їх
не зважиш на терезах,
І
ціни не підбереш.
(ЗНАННЯ)
Правильно, вартість путівок
виражається вашими знаннями. Не забудьте захопити з собою спритність,
допитливість, кмітливість і просто гарний
настрій.
З кожної подорожі мандрівники
повертаються з приємними враженнями та
везуть друзям подарунки. Ви теж маєте змогу привезти гостинець – оцінку за урок.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.
- Оголошую аукціон розпродажу путівок.
- Правильне виконання д/з і є
підтвердження наявності путівки. Зараз з’ясуємо
чи нема серед нас «зайців».
1. Фронтальне
опитування (метод «Мозковий штурм»)
- Якими правилами
та визначеннями ви користувалися при виконанні домашнього завдання?
- Дайте визначення
модуля числа.
- Як скласти числа
з однаковими знаками?
- Як скласти числа
з різними знаками?
- Як знайти різницю
раціональних чисел?
2. Гра
«Вірю – не вірю» (методичний прийом)
1. Чи вірите ви, що число -9
натуральне число?
2. Чи вірите ви, що число -
9 менш нуля?
3. Чи вірите ви, що сума
протилежних чисел дорівнює нулю?
4. Чи вірите ви, що число π - раціональне?
5. Чи вірите ви, що модуль
числа 5 дорівнює -5?
6. Чи вірите ви, що сума
від’ємних чисел завжди від’ємна?
Отже, зрозуміло, що всі завчасно
придбали путівки. І серед нас нема «зайців».
Тому, скоріше відправляємось у подорож.
Тому, скоріше відправляємось у подорож.
ІV. Оперування
знаннями та використання умінь і навичок.
Цікава
країна Раціональних чисел. Красива українська природа: долини, поля,
узлісся, галявини.
І ось ми потрапили на галявину усної лічби.
Треба повідомити батькам, що ми доїхали і в нас все добре. Але ж ми в країні
Раціональних чисел, тому повідомимо їм по математичному телефону.
1. Галявина усної лічби - дидактична гра «Математичний телефон».
Три групи вирішують усно
ланцюжком числові приклади, останній у групі називає результат.
І сувора,
й солов’їна
Математики
країна
Праця тут іде завзята
Праця тут іде завзята
Вмій лиш
спритно рахувати.
Відповідь: 100
2. Передзвонили батькам і відправились далі. Не менш цікавою є і долина «Наукова»
Думаємо колективно,
Працюємо оперативно,
Сперечаємося доказово –
Це для всіх обов’язково.
v Робота в зошиті (завдання на партах у учнів)
№2 Спростити вираз і знайти його значення:
7,44 + а + (- 3,5) + (- 5,44) + (- 12,5) + b, якщо а = 9,6; b = - 5,6;
7,44 + а + (- 3,5) + (- 5,44) + (- 12,5) + b, якщо а = 9,6; b = - 5,6;
Відповідь: - 5,1
№3 Задача
У січні
2008 року найнижча температура повітря у місті Старобільську становила – 17◦ С, що на 12 ◦ С
вище за температуру, зафіксовану в січні
2007 року. Яка температура була у січні того року?
(- 17 – 12
= - 17 + (-12) = - 29 ◦ С). Дуже низька
температура. Тому, якщо ви пам’ятаєте, ми отримали додаткові канікули.
Одночасно на дошці працює учні за картками (послідовно).
- Що цікаво? Але, мабуть, трохи стомилися?
- То ж зробимо зупинку на полі «Спортивному»
Руки вже за головою,
Тож дивись перед собою.
Виправляємо хребет,
Лікті зводимо вперед,
Мов, метелики, літаємо,
Крильця зводим, розправляєм.
Будем вправу завершати,
Легше всім нам працювати.
Тож дивись перед собою.
Виправляємо хребет,
Лікті зводимо вперед,
Мов, метелики, літаємо,
Крильця зводим, розправляєм.
Будем вправу завершати,
Легше всім нам працювати.
Продовжимо.
v Робота з підручником:
розв’язування
біля дошки з коментуванням.
с.196, № 1086
група Б (буквений вираз)
с.204, № 1140 (а, б), № 1141 (а, г) (рівняння)
V. Контроль засвоєння знань
- Цікаві місця ми відвідали й вийшли на узлісся «Кмітливе»
Самостійна робота (тести з відкритою формою
відповідей на 3 варіанти, які містять
тільки одну правильну відповідь з чотирьох)
В2.
В3.
VІ Домашнє завдання.
- Нам слід повертатися. Як кажуть,
у гостях гарно, а вдома краще. Або: Вдома і стіни допомагають. Сподіваюсь, що
домашнє завдання ви виконаєте успішно. Запишіть у щоденники:
п. 34 – 36
№ 1125 група А
(обчислити, використовуючи визначення модуля та
правила додавання і віднімання раціональних чисел)
правила додавання і віднімання раціональних чисел)
№ 1048, 1090 група Б (приклади,
рівняння)
VІІ Оцінювання учнів.
-
Подорож закінчилася. Хто ж зумів
повернутися додому з гостинцями?
VІІІ Підсумки уроку
- Якою країною ми подорожували?
- Чи сподобалася ця подорож?
- А що ми повторили під час мандрування?
- На уроці ми досягли успіху завдяки
У- увазі
Р – роботі
О – організованій
К – кмітливості.
У- увазі
Р – роботі
О – організованій
К – кмітливості.
Ми так добре попрацювали, що мені не хочеться з вами прощатися. Тому я пропоную
вирішити ще задачу поки не пролунав дзвоник.
Знайти суму цілих послідовних чисел від -1000 до
1000, поясніть відповідь.
Урок закінчено.
Дякую за
урок!











Немає коментарів:
Дописати коментар